Međunarodna gostovanja
-
Cie 7Bis, Diptih sa cyr wheelom: Lontano, autori Marica Marinoni, Juan Ignacio Tula; Instante, autor Juan Ignacio Tula
Piše: Maja Đurinović
27.10.2025. Lontano i Instante su u potpunosti osmišljene, izvanredne kazališne minijature. Na kraju, pri zaključnom osvrtu na doživljenu skladnu cjelinu epskog i mitskog momenta ovog cyr wheel diptiha, zanimljivo je primijetiti da je strasnu, borbenu, tjelesnu dimenziju životnog djelovanja prokazala – izvođačica, a onu filozofski zapitanu prema visokim sferama – izvođač ...pročitajte cijeli tekst...
-
Their Unparalleled Majesties’ Grand Royal Tabletop Theatre Company: Boxlife
Piše: Maja Đurinović
19.10.2025. Likovi su dragi i bliski u reakcijama i promjenama raspoloženja; dirljivo usamljeni i bespomoćni kad se osjećaju izolirani iz igre. Predstava je izvrsno dramaturški vođena, ispunjena napetim trajanjima, iščekivanjima, emocijom i akcijom, sve u suptilnim nijansama jednostavne, čitke geste kao nositelja priče na koju se jednostavno i bez predumišljaja, empatijski spajate ...pročitajte cijeli tekst...
-
Plesan skupina SIGA, Južna Koreja: Rest, kor. Jaeyoung Lee; Zero, kor. Hyuk Kwon, Zagrebački plesni centar
Piše: Maja Đurinović
09.10.2025. Nakon komornog Resta osmero korejskih plesača izvelo je impresivni rad Zero – u kojem bez odmora, tridesetak minuta, održavaju kontinuitet tjelesnog pulsiranja prostora održavajući tempo jednolično laganog, skakutavog jogginga. Pritom su stalno okrenuti leđima. Iscrpljujući disciplinirani napor grupnog tijela pleše po strogo vođenom koreografskom planu ...pročitajte cijeli tekst...
-
Galerija 90-60-90 / Platforma za suvremenu umjetnost, Movements:White, autori Sanja Latinović i Ranko Đanković, kustosica Neva Lukić, Pogon Jedinstvo
Piše: Jasmina Fučkan
26.07.2025. U idejnom svijetu ovog rada susreću se različite atmosfere – beketovski apsurd, Sizifova nezaustavljivost, metafora pješčanog sata i tijek osipanja; napokon u samoj jezgri koja drži na okupu ove dojmove, čudesna sila kretanja koja i vrijeme pretvara u gravitaciju. Što ostane od mita o Sizifu kada se dovede u pitanje čvrstina volumena, i brda i kamena koji se po njemu kotrlja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Portret autora: Tim Etchells, izložba Imaginary Evidence, Galerija Vincent iz Kastva i izvedba Inside Out & Upside Down, Istarsko narodno kazalište, Pula
Piše: Jasmina Fučkan
22.06.2025. Međusobna bliskost uigrana u prethodnim suradnjama omogućila je dvojici performera da se u drugom dijelu prepuste čistoj improvizaciji, iako je izvedbeni rezultat djelovao začuđujuće strukturirano. Drugi dio razigrava se po prostoru cijele scene i proširuje granice dizanjem zastora, a izvođači sada paralelno komuniciraju s imaginarnom publikom ...pročitajte cijeli tekst...
-
Ballet du Grand Théâtre de Genève, Ukiyo-e, kor. Sidi Larbi Cherkaoui u Cankarjevu domu Ljubljana
Piše: Sanja Petrovski
30.03.2025. Prepoznatljiv koreografski jezik u predstavi Ukiyo-e je pod jakim je utjecajem suvremenog plesa, borilačkih vještina i japanskog buta, a rezultat je ekspresivna plesna forma u kojoj se izmjenjuju sporost, brzina, tišina i snažna glazba koja transformira tijela. Pokreti su izrazito fluidni, vješto izvedeni bez nametljive preciznosti, nepredvidljivi
...pročitajte cijeli tekst...
-
UO Omnibus i Premier Stratagème: Screenagers Vol. 2, koncept, režija i tekst Giuseppe Chico & Barbara Matijević, Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula, 21. siječnja 2025.
Piše: Maja Đurinović
31.01.2025. Barbara nosi iznimnu lakoću komunikacije, scenski šarm i istinitu prisnost, koja je uz izvođačku zrelost samo dobila na toplini i neposrednosti. Screenagers Vol. 2 najavljen kao „refleksivni, DIY mjuzikl“ izvrstan je višeslojni rad koji i zabavlja i dira, ne docira, a opet, onako usput, prokazuje tjeskobe i sluti praznine digitalnog doba koje živimo ...pročitajte cijeli tekst...
-
Snowshow Slave Polunina u Zürichu
25.01.2025. Zbog jednostavnosti likovi i vizualni identitet komunicira i s dječjom publikom i s odraslima. Nadmetanje fino gradira i prelazi u klaunovski prostor apsurda gdje sve može ali ne prelazi granice logičnog. Apsolutnu čaroliju postižu i u kombinaciji korištenja poznatih tonova Vangelisa i scenografskog spektakla razvlačenja tkanine preko gledališta ...pročitajte cijeli tekst...
-
Antisezona 24 blok 5: Nomad Dance Academy Slovenia, Inside the Outside, kor. Deborah Hay
Piše: Jasmina Fučkan
U skladu s nazivom Inside the Outside, temeljni element propitivanja jest granica između izvođača i gledatelja, čime se dovode u pitanje tradicionalne uloge u performansu. U radu plesači ne teže impresionirati publiku, nego stvaraju situacijski splet od niza osobnih, unutarnjih iskustava koja dijele s publikom, bez da mu pridaju impozantni performativni karakter ...pročitajte cijeli tekst...
-
SomaHut 2024; Subterranéa, autorica Kirstie Simson
Povezujući krizu svoga tijela s krizom naše planete, kroz svoju životnu i umjetničku filozofiju i utjelovljenu praksu Kirstie Simson nam otvara svijet Dijeljenja. Predstavu možemo gledati analitički, kao kreativni koncept temeljen na jasnoj dramaturgiji, formi, improvizaciji plesačice i videu. Ili/i, kao ljudsku priču u kojoj ranije navedeno postaje medij i alat za dijeljenje ...pročitajte cijeli tekst...
-
Povodom gostovanja VRUM-a u Zagrebu s predstavama Mirabilia i Life doesn´t frighten me at all Sanje Tropp Frühwald
Piše: Maja Đurinović
Mirabilia je sva satkana od znatiželje, traženja, skrivanja i nalaženja, suptilno, organski i ritmično udružena s glazbom baroknih skladatelja. Drži pozornost razvijajući vrlo neobaveznu priču i poveznice između likova, koji su svi eksponati jedne vesele, zvučne zbirke, ali istovremeno i svako za sebe, jedna dragocjena mirabilia koja skriva i otkriva svoje tajne ...pročitajte cijeli tekst...
-
Troubleyn i Javna ustanova u kulturi HVAR 1612: I Believe In The Legend Of Love, autor Jan Fabre
Piše: Maja Đurinović
Fabre je autor teksta i scenografije, snimatelj i redatelj. Njegova scena je instalacija u kojoj lebde i leže kosti od tamnog stakla i Ivana se kreće između njih, koristeći i njihov zvonki zvuk. Situaciju tjelesne izvedbe, teksta i pokreta u plavičastom, mračno poetičnom limbu, dodatno omekšavaju glazba i projekcija tijela koje tone, pluta ispod vode
...pročitajte cijeli tekst...
-
Krakow Dance Theatre: Treatise, kor. Milan Tomášik u Kazalištu lutaka Zadar
Piše: Sanja Petrovski
Paralelna događanja iscrtavanja grafičke partiture na bijeloj podlozi i potom ili istovremeno njihovo oblikovanje plesom i pokretom odaje začudnu sliku povezanosti ideje, vremena i prostora. Precizna i tehnički čista izvedba zahtjevnih koreografskih elemenata suvremene plesne partiture spojila je medij plesa sa začudnim apstraktnim konceptom ...pročitajte cijeli tekst...
-
Out of the Blue, kreacija Frédéri Vernier i Sébastien Davis-Vangelder
Piše: Jasmina Fučkan
u dramaturškom oblikovanju likovi možda nisu posve emocionalno opipljivi po sebi i ne uvlače gledatelje u identifikacijske obrasce po psihološkom ključu. Međutim, u tako neosobno strukturiranom pogledu na problematiku upravo i jest suština ove predstave, beskrajno dojmljive u izvedbi, jasne zbog čitljivog koncepta i time komunikativno prilagođene masovnoj publici ...pročitajte cijeli tekst...
-
Pogon Jedinstvo – projekt Stronger Peripheries: Kolektiv ZONE-poème, ENEMY (A Peace Conference), kor. Mélodie Lasselin, red. Simon Capelle
Piše: Jasmina Fučkan
Neverbalnim vokabularom izgrađene su precizne slike, u kojima s podjednakom pozornošću sudjeluju tišina i svaki proizveden zvuk, ne samo glazba. U smislenoj modelaciji odnosa tijela i prostora osobito su istaknute tjelesne vokalizacije putem kašlja, krika ili jauka. Sve je u službi sugestije da se do zraka ne dolazi lako. Struktura je razlomljena, puna promjena atmosfere ...pročitajte cijeli tekst...
-
Manifestacija Portret autorice: Meg Stuart, Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula, 6. – 8. lipnja 2024.
Piše: Iva Nerina Sibila
Sam format manifestacije u kojem se ne prikazuje jedno djelo nego je dulji susret u kome publika, može upoznati širi spektar radova i doživjeti umjetnicu osobno, zaista je važan, jer na dublji način prodire u širi kontekst i uspješno nudi model dovođenja umjetničkog rada do publike mimo uobičajenog helikopterskog modela gostovanja
...pročitajte cijeli tekst...
-
En–Knap Group, Ljubljana: Suvišni, koncept En–Knap Group, Iztok Kovač
Piše: Jelena Mihelčić
Kroz kombinaciju pokreta, zvuka i gesti, izvođači Suvišnih formiraju scene koje su istovremeno apstraktne i provokativne jer, uz poneke ranije opisane elemente, u suštini njihove radnje nemaju previše smisla. Gledatelj je ostavljen s pitanjem je li cijela predstava zato suvišna? Ili u njoj možda možemo uživati jednostavno promatrajući upravo ljudskost ...pročitajte cijeli tekst...
-
TALA PLE(j)S: Plesni susreti: Akademija za ples, Ljubljana i Plesni studio INK-a Pula
Piše: Jasmina Fučkan
Delirium, koreografija žena ratnica praćena dramatičnim ritmom japanskih taiko bubnjeva, oblikuje plesni materijal koji imitira oštrinu borbe. U njemu, uz frenetičan, ludo brz ritam plesačice su još jednom potvrdile dojmljivu preciznost tehnike, zrelu ozbiljnost i fokus u plesnoj igri razigranoj, nalik oštrom suparničkom izazivanju, slavlju neustrašive mladosti ...pročitajte cijeli tekst...
-
SHARE: Creative powers of art – Exodos Ljubljana, Compagnie DK-BEL, Kultura Kreatiboa / Errenteria Udala i ZPC / ZKM: Moji najdraži rituali, kor. Sophie Bulbulyan
Piše: Jasmina Fučkan
Najdojmljivije u smislu izravnosti komunikacije s publikom: premda se ne poseže za dekonstrukcijom klasičnih scenskih uvjeta, u svakom trenutku je naglasak na elementarnoj ljudskosti samih plesača, ne zalazeći ili bolje reći ustrajno se opirući otvrdnjavanju konstrukcije scenskih likova u čemu je izvedba bliska realnom intenzitetu performansa kao izložbe tijela ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zebra: Graces, kor. Silvia Gribaudi, Hrvatski kulturni dom na Sušaku, Rijeka, 23. listopada 2023.
Autoironija kojom autorica, poput kakvog dirigenta, vodi cijeli akt varijacijom teksta, plesa, komičnih gegova i opernih dionica, konstantnim poticanjem publike na sudjelovanje prokazala je svu nemoć i komplekse glavnih aktera, a onda i onih koji aktu svjedoče. Nakon predstave publika je kazalište napuštala nasmijana, osnažena i puna dojmova ...pročitajte cijeli tekst...
-
Lucy nije bila tako davno, autor Aleksandar Acev
11.9.2023. Acev je istovremeno izvođač neverbalnog kazališta i elokventni profesor koji analizira i komentira pokrete tijela; verbalizira neverbalno, govori o govoru tijela a zatim to izgovoreno, spajajući riječ i tijelo u koherentnu cjelinu, duhovito i šarmantno demonstrira. Ispada da Lucy zaista nije bila tako davno. Acev preko nekolika primjera ukazuje na tu činjenicu ...pročitajte cijeli tekst...
-
Priče iz tišine / Silent Tales, autorica Lada Petrovski Ternovšek (u suradnji s Mateom Bilosnić, Sebastijanom Duhom i Borutom Bučinelom)
Piše: Jasmina Fučkan
Iz esejiziranog oblikovanja motiva rodno obilježenog, ženskog ega koji se uspostavlja iz spleta bioloških i sociokulturnih pritisaka kroz mitske i simboličke naznake, autorica je predstavu iznijela s neospornom izvođačkom karizmom. Ples je ovdje ponajprije skulpturalno-slikovita izvedba tijela, ujedno taktilno-vizualno mapiranje vokabulara ishođenog iz kože ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Fora, autorica Alice Rende
Piše: Jasmina Fučkan
Za prevladavanje fizičkih zapreka potrebni su volja za životom i spretnost – kao što nam je nadahnuto pokazala, međutim za izlazak iz kruga konvencija vlastitog ili društvenog uma i zabluda ili predrasuda koje se ukazuju na najneočekivanijim mjestima, potrebno je nešto drugo. Alice Rende svoje traganje upravlja prema tom nepoznatom cilju, no kreće se po obrisu jasne namjere ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Dečje pozorište Subotica, Ne idi daleko, autorica Tamara Kučinović (u Dječjem kazalištu Branka Mihaljevića, Osijek)
Tamara Kučinović likovima ne daje svijest i znanje o tome da su samo likovi preko kojih razgovara sa roditeljima, nego ih animira u igrokazu izlaganja ranjene duše. Istinitost kreiranih likova u dirljivom izvođačkom angažmanu da priču dovedu do sretnog kraja čini predstavu posebno dojmljivom i za autorski tim i glumce pročišćujućom ...pročitajte cijeli tekst...
-
Antisezona 22: Eksplodirana sluz, koncept Zrinka Užbinec
Piše: Jasmina Fučkan
Iz strukture izvedbe čita se zanimljiva logika preobraženja autorske osobe iz konstruktorice u eksperiment. U susretu pogleda, iz eksplozije pojedinačnih čahura nastaje neko očitovanje kolektiviteta u kojemu komponente nepredvidljive animalne prirode i ponavljajući mehanizam stroja, zazivaju neku novu organizaciju osjetila, razuma i smisla
...pročitajte cijeli tekst...
-
Compagnia Bellanda: Sympósion (Gozba), kor. Giovanni Leonarduzzi, Lia Claudia Latini
Sympósion je inovativna i zanimljiva predstava, korak naprijed u pretapanju dvaju plesnih stilova koje svojim istraživanjem obogaćuju rječnik suvremenog plesa. Odbacujući konvencionalne, stereotipne modele kretanja te istovremeno aludirajući na više vrsta ljubavi, pruža publici priliku interpretacije koja će omogućiti otvoreniji pristup doživljaju ljubavi i erosa ...pročitajte cijeli tekst...
-
Pogled iznutra: Untitled (Croatian Pavilion) 2022 Tome Savić-Gecana na Venecijanskom biennalu
Teško je odoljeti mislima o glomaznosti i financijskim utrošcima cijelog Bijenala kao i o pokušaju drugih paviljona da ih se vidi, doživi, da se koncept istakne, da se neka misao komunicira, glasno i veliko... Unutar toga svega, zanimljivo je biti izvođačica paviljona koji nije glasan i velik, kojeg zapravo ni nema, ali šalje vrlo jasnu poruku. Ukoliko ga primijetite ...pročitajte cijeli tekst...
-
Audiovizualna instalacija Fragmenti – Oda tijelu, autorica Jelena Remetin, ZPC, 5. – 9. srpnja 2022.
Kada se krećemo bez tijela, odnosno kada ono postaje predmetom prevođenja u digitalnu tehnologiju, tada je i prostor apstraktan. Jelena Remetin rastjelovljenom tijelu pristupa kao spekulativnom mjestu odmjeravanja njegove fiziološke ranjivosti, čime ujedno povezuje primjenu eskapisitčke tehnologije s moralnim obzirima ekološkog očuvanja i opstanka u cjelini ...pročitajte cijeli tekst...
-
39. Tjedan suvremenog plesa, Zagreb, 1. – 12. lipnja 2022.: Sine Qua Non Art, Out of the Blue, koncept Christophe Béranger, Jonathan Pranlas-Descours; Shamebox, kor. Iva Sveshtarova i Willy Prager
Kroz razlaganje suodnosa čovjeka s okolišem na različite načine obje izvedbe dotiču se nade i srama, dvaju važnih psihičkih kategorija u antropološkim pitanjima iskustva ljudskosti. Dramatska usporedba ukazuje da izvedbe ne mogu biti različitije u formiraju izvedbenih krajolika, po određenju scenskih postavki kao i po modelu uključivanja gledatelja u ideju izvedbe identiteta ...pročitajte cijeli tekst...
-
Queer Zagreb Sezona 2022.: Produção d Fusão Anda, Diana, autorica Diana Niepce
Piše: Iva Nerina Sibila
Anda, Diana je iznimna, istovremeno poetična, meditativna, ali i akrobatski brutalna predstava. Podrške i prijenosi su neočekivani: u jednom trenutku plesačica je omotana oko vrata partnera poput zmije, u drugom visi naglavačke između dva tijela, a onda sklupčana poput lopte leti zrakom iz jednog naručja u drugo. Milimetarska preciznost na trenutke oduzima dah ...pročitajte cijeli tekst...
-
Queer Zagreb Sezona 2022: VRUM kolektiv: Lover s Disco(urse), autorica Sanja Tropp Frühwald
Piše: Iva Nerina Sibila
Predstava se u završnoj sekvenci podiže do maksimuma i uvlači publiku, u velikom finalu i plesnoj showing-off sceni u kojoj i voguing i disco i suvremeni stil komplementira i slavi jedno drugo. Lakoća izvedbe, doza živahnog kaosa, zabava i ples, queer i gliter, u predstavi Lover's disco(urse) nudi mladoj publici povjerenje u sebe, u svoje ljubavne odabire, i budi zanimanje za kazalište ...pročitajte cijeli tekst...
-
Antisezona 22 – ples u Gorgoni, MSU Zagreb: Golden Hands, Laura Kirshenbaum, No Hard Feelings
Piše: Iva Nerina Sibila
Dubokom gotovo enigmatskom koncentracijom, s puno duhovitosti, ironije i imaginacije, autorica razvija tjelesne i izvedbene ideje, modulirajući i metamorfirajući apsorbirano iskustvo. Tjelesnost postaje animalna i taktilna, a provlače se začudni, ali prepoznatljivi motivi. Fizička izvedba tek je jedna razina predstave te je stalno udvojena poetskim recitativima, inkantacijama i songovima ...pročitajte cijeli tekst...
-
Yet To Be Born, kor. Martina De Dominicis i Alberto Cissello
Vertikalnost tijela sagledana je s likovne strane kao parametar koji odgovara jezgrovitoj geometrijskoj parcelaciji prostora u kojemu se izvedbena tijela pojavljuju upisana u pravilne orbite. Njihova kretanja na kojima se ovlašno dodiruju ne dostižu smisao niti ispunjenje. Scensko iskrenje i gašenje pokreta u tami imponira suštini stroge autorske odanosti jasnoći poruke ...pročitajte cijeli tekst...
-
Babae, kor. Joy Alpuerto Ritter (prvo gledanje plesne predstave u VR tehnologiji, HKD Rijeka, 27. ožujka 2021.)
Nadahnuta plesnom izvedbom Witch dance Mary Wigman, Joy Alpuerto Ritter otvara područje mističnog i ritualnog. Zanimljivo je u izvedbi pratiti na koji način se pojavljuju elementi koji pripadaju različitim oblicima ritualnog ponašanja i na koji način se ti ritualni oblici međusobno preklapaju iako pripadaju različitom društvenom kontekstu
...pročitajte cijeli tekst...
-
CocoonDance Company, Bonn, Njemačka: Body Shots, kor. Rafaele Giovanola
Piše: Maja Đurinović
Prevladava dosljedan slow motion u nekom pomaknutom ključu pokreta, koji od plesača čini neku vrstu lutaka. Oni su homogena grupa, jedinstvena vrsta – jesu li još uvijek ljudi(?) ili humanoidni roboti, zbunjenih, osjetljivih i izgubljenih u sterilnoj bjelini, malom praznom svemiru (ograničenom bijelim podom i bijelim svodom), u neumitnom izumiranju ...pročitajte cijeli tekst...
-
Etida za preparirani klavir i uže, autorica Danijela Zajc
Danijela Zajc promišlja o tjelesnom vokabularu izvan okvira naučenog. Njezino vladanje tijelom na užetu doista zaokuplja i gleda se netremice. Brze izmjene tjelesnih kretnji na užetu, spontani okreti, pad prema tlu, hrabra igra tijela i užeta donosi koreografsku dinamiku, koja čini da se val užeta pretvara u zvučni val različitih frekvencija i amplituda ...pročitajte cijeli tekst...
-
Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture: Needcompany, Belgija, Forever, kor. Grace Ellen Barkey
Piše: Iva Nerina Sibila
U ovoj varijanti kao duet Forever nije funkcionirao. Odnos instalacije i glazbe, odnosno dramaturgija prostora i vizualnosti uz izvedbu Maartena Saghersa, bili bi dovoljni da održe pozornost i podrže koncept i poetiku predstave. Ulazak autorice unio je potpuno drukčiji princip i to na način da je plesačka razina djelovala je gotovo kontraproduktivno ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zapis Nine Lilek u povodu gostovanja Kibbutz Contemporary Dance Company u Linzu
Rami Be'er voli da plesač zrači nekom posebnom energijom, ekspresijom, da je punim srcem i bićem u tome što radi. Jednom mi je u ispravci rekao: „Odlično, zadrži tu strast sa kojom radiš, volim tu energiju, samo ovdje možda nježnije, opuštenije, a ovdje malo jače dinamički…“ Upala sam u dvije predstave i zahvalna sam na prilici koja mi je pružena i ukazanom povjerenju ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: skupina CocoonDance i Državno kazalište u Darmstadtu, Körpertreffer, kor. Rafaële Giovanola (ZPC, 19. i 20. veljače 2020,)
U udaljenom sfumatu, lica prestaju biti važna i sva je pažnja posvećena tijelu kroz njegovu kvalitetu kretanja koju izvođači postižu mimoilazeći se najprije u vrlo malom a poslije uskom i razvučenom prostoru osvijetljenog stražnjeg dijela scene. Taj zadnji dio je zanimljiv izvođačima i otvara prostor znatiželji publike kako će nakon Körpertrefffera (Sraz tijela) izgledati Body Shots ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Europaballett St. Pölten, Wolfgang Amadé, kor. Renato Zanella (u HNK u Osijeku)
Solist Florient Cador u naslovnoj ulozi zahvaljujući Zanellinim koreografskim pokretima punima života, prpošnima, poletnima i grandioznima te svojoj sigurnosti i snažnoj energij s kojom zrači, plijeni pozornost svakom pojavom na pozornici, opravdava povjerenu mu ulogu i u plesnom pogledu predstavlja najjaču kariku ansambla Europaballeta ...pročitajte cijeli tekst...
-
Störlaut, autorica Jule Flierl
Piše: Iva Nerina Sibila
Cirkulirajući kroz prostor nizom zvučnih izvedbi, fizičkih i govornih situacija Jule Flierl u izvedbi predstave Störlaut razvija kompleksnu, snažnu, provokativnu i uznemirujuću izvedbenu situaciju, iz koje izranja snažno prisustvo skandalozne Valeske. No predstava nije portret ili biografija šokantnog života, nego je pristup izvedbenosti i vokalni pristup plesu Valeske Gert ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Cacao Bleu, Liege, Belgija, Vox, kor. David Hernandez (ZPC, 14. rujna 2019.)
Virtuoznosti pokreta pridonosi fascinantni plisirani kostim Ane Fucijaš koji asocira na predimenzionirani okovratnik engleskih kraljeva i poput harmonike prati izvijanja i pokrete tijela. Ništa slabije, plesačice Anna Kempin i Marie Viennot precizne virtuozne izolacije potkrepljuju glasovnom pratnjom sastavljenom od nerazumljivih vokala ili dijelova teksta ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Zhao Liang ART, Kina, Ratnički ples, red. i kor. Zhao Liang (ZKM, 10. i 11. rujna 2019.)
Piše: Maja Đurinović
Predstava je kolaž u kojem se, bez vidljive dramaturgije i ne uvijek s najboljim kopčama, izmjenjuju grupne koreografije (borbene ili simbolične, apstraktne uz zadani princip), s duetima, solima; neki su dueti stilizirane borbe, neki, uspješniji i začudniji u simboličnom pomaku. Ne znam je li epilog u crnom teatru ironičan ili ozbiljan. Ili je problem u drugačijem poimanju humora ...pročitajte cijeli tekst...
-
Neočekivani Rendez-vouis i Dance Inn Spring Festival, Zagreb: Hydre, kor. Yuval Pick
Piše: Jelena Mihelčić
Odnos fiksirane spomeničke vrijednosti i živoga tijela u kretanju središnja je ideja projekta Hydre Yuvala Picka koji čine tri segmenta izvedena u tri različite prostorije Gliptoteke, pri čemu doživljaju pridonosi i šetnja kroz hodnike i galerijske dvorane. Hydre energičnim koreografijama udahnjuje život u zatečenu okolinu, generirajući intenzivan osjećaj prostora ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Plesna skupina Step Afirca!, Washington, SAD, Step Afirca!, Luda kuća, Zagreb, 4. svibnja 2019. i Dom mladih, Koprivnica, 8. svibnja 2019.
Piše: Maja Đurinović
Riječ je o iznimno atraktivnom nastupu koji zrači zaraznom energijom, veliča tjelesnu vještinu i komunicira radost plesa kroz brze, spretne i duhovite igre ozvučenja tijela u impresivnoj poliritmiji. Izvođači vrlo specifičnih osobnosti i scenskog šarma vrsni su plesači i muzičari te glumački suvereno vladaju scenom i animiraju publiku
...pročitajte cijeli tekst...
-
Histeria Nova / Teatar novog pokreta, Zagreb: Equilibrium, autorica Marija Šćekić
Piše: Maja Đurinović
Atmosfera predstave je prilično tamna. Naziru se tri meka, opuštena, malo iznad poda plutajuća tijela, čiji je centar pupčanom vrpcom povezan s visinom, i jedan prazan snop prozračnih najlonskih niti. Scena kao da je živa, diše, otkucava, proizvodi prigušene intimne zvukove, šumove koji kao da su zvučna artikulacija tjelesnih transformacija
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: FACT/SF Dance Company, San Francisco, SAD, Platform, kor. Liane Burns & Charles Slender White (ZPC, 3. studenoga 2018.)
Plesači su omeđili prostor s tri strane, postavivši dio sjedala postrance uz pozornicu, što je omogućilo publici da sjedi vrlo blizu i uživa u njihovoj besprijekornoj tehnici, no samim time doveli su u pitanje razlog i značenje video projekcije njihovih likova ili dijelova tijela u raznim prirodnim ambijentima koja se odvijala na stražnjem zidu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Queer Zagreb 2018.: Dancing Girl (Plesačica), autorica Sujata Goel, ZPC, 16. svibnja 2018.
Dok je izvođačica osvjetljavala samu sebe vidjelo se prilično jasno ono indijsko i klasično. Njezina tamnija put, dio kostima koji pripada klasičnom bharatanatjamu, dio lakta koji vjerojatno stoji u sthanakam pozi... K tome još, plesačica je držala ruke u baletnom port de brasu s tolikom preciznošću i mekoćom, kao da je oduvijek trenirala balet, a ne klasični indijski ples ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: The Symptoms, Budimpešta, Mađarska, The Miracles of the Night (Čuda noći), red. i kor. Réka Szabó (ZPC, 5. travnja 2018.)
Piše: Iva Nerina Sibila
Nuditi publici različite sadržaje, tako i one estetski i koncepcijski mišljene za privlačenje takozvane šire publike može biti legitiman programatorski odabir, no i takvi sadržaji bi trebali biti na najvišoj umjetničkoj razini. Čuda noći unatoč vizualnom spektaklu i brojnim potencijalima kao predstava ima veliki broj otvorenih razina ostavljajući publiku u priličnoj nedoumici ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Bodhi project, Sound of the Trap, kor. Cecilia Bengolea i Bodhi projec (ZPC 16. ožujka 2018.)
Piše: Maja Đurinović
Dramaturgija predstave Sound of the Trap je vrlo vješto postavljena i nepredvidiva; teško je probiti šifru jer je očito u stalnoj, samo njima znanoj mijeni, i utemeljena na osobnim asocijacijama, vještinama i znanjima autorice i plesača koji fasciniraju kondicijom i nepresušnom energijom u razigravanju / rasplesavanju svake novo zadane situacije ...pročitajte cijeli tekst...
-
Uz premijeru Škole prirodnog pokreta i plesa Marije Šćekić i Zahvalu grada Đakova Štefaniji Heller
Piše: Maja Đurinović
Kako Marija Šćekić sve radi strasno i temeljito, tako je i ovu, novu razinu umjetničkog djelovanja kao osobno otkriće prigrlila cijelim bićem, na što su naravno, njezine učenice odgovorile predano, s pažnjom, koncentracijom, radom i talentom. Štefanija Heller je osoba koja je potaknula i nadahnula i profesionalno usmjerila barem troje trenutno aktivnih umjetnika ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Zavod Mirabelka, Ljubljana, Close-Ups, kor. Madalena Reiter
Piše: Maja Ležaić
Kao što je povijesno najučestalije korištenje krupnog plana na subjektovoj glavi i ramenima, zbog gustoće dramskih informacija koja se iz mimike lica može iščitati, izvedba Close-Ups to prenosi na logiku plesnog tijela. Počevši s fizički izoliranim kretnjama ramena, njihovim ponavljanjem, kretnje se šire po drugim zglobovima plesačkog tijela ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: KUD Cortesia, Solo 2016, kor. Milan Tomášik
Iako se radi o plesnom solu koji svojim idejama i postavom barata i s nekim egzistencijalnim idejama perspektive, relativnosti vremena i prostora pa bi se iz toga očekivalo i pokreta, Tomášik uspijeva ostaviti pokret jedinim mjestom koje iako okruženo gotovo isključivo univerzalizacijama i simbolima, zadržava svoju sferu autohtonosti, fluidnosti, nezavisnosti ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Bodhi Project, Austrija, Bodhi i Ubuntu, koncept i koreografija Mala Kline, Sita Ostheimer, Zagrebački plesni centar, 6. svibnja 2017.
Dvije izvedbe, Bodhi i Ubuntu, bave se različitim idejama na sličan način. Dok Bodhi prikazuje nemilosrdnu nasumičnosti prirode, Ubuntu atmosferski obrađuje određene aspekte ljudske prirode, istinsku povezanost koja se može dogoditi između pojedinaca ili potencijalnije - unutar grupe. Izvedba završava statičnim gledanjem plesača u publiku, kao i prva izvedba ...pročitajte cijeli tekst...
-
Tero Saarinen Company: Morphed, kor. Tero Saarinen
Piše: Iva Nerina Sibila
Nakon impresivne kulminacije u nizu velikih skokova kojima tijela lete scenom, a zanjihani konopi pomiču rubove prostora, plesači polako tonu svaki u svoju usporenu sferu, no pogleda uperenog prema gore, otvarajući se vertikali. Morphed je nesumnjivo snažno napravljen koreografski rad, dorađeno scensko djelo, koja drži pozornost na klasičnoj scenu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Queer Zagreb Sezona: Stephen Petronio Company, New York: RainForest, kor. Merce Cunningham; Locomotor, kor. Stephen Petronio
Plesači napetih tijela koji kruže prostorom ili jedan oko drugog u poznatom Cunninghamovom rječniku pokreta te genijalna interaktivna Warholova scenografija i Tudorova glazba vrlo su dojmljivi. Zagrebačka publika toplim je pljeskom zahvalila na izvrsnoj izvedbi i podsjećanju na značajnu prekretnicu u suvremenom plesu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Kazalište Dora, Japan: Ayanasu / Woven, red. Kenjiro Otani
Piše: Maja Đurinović
Ovo neverbalno kazalište univerzalnog govora geste i simbola, i snažne empatije, u prvom je redu namijenjeno mladima (cijelog svijeta) jer kroz duhovite i gorke, vesele i opasne, zaigrane i zazbiljene situacije slaže životni puzzle u kojem prepoznajemo motive odrastanja, ljubavi, obitelji, nesreće, rata i onda ono najvažnije, smisla ljudskog zajedništva ...pročitajte cijeli tekst...
-
Rezervoari vremena: Bilješke s kineske nezavisne scene, Zagreb, 27. – 29. rujna 2016.; Living Dance Studio, Peking, Slušajući priče moje prabake, kor. Wen Hui
Piše: Maja Đurinović
Na sceni se, među platnima kao koprenama sjećanja, pojavljuju ili čuju, ili slute tri žene; tri generacije žena, odnosno na neki način prošlost, sadašnjost i budućnost. Predstava je topla, introspektivna, vizualno dojmljiva, tiho, svjesno i suosjećajno angažirana kao „dokumenti nekih osjećajnosti koje se ne boje svojih banalnosti, svojih sumnji…“
...pročitajte cijeli tekst...
-
Mixdoor projekt: ItinaiR, autori Benjamin Glass, Spyros Andreopoulos, Eric Lecomte
Piše: Iva Nerina Sibila
Središnji dio predstave, izveden je pak Crnoj dvorani ZPC-a gdje su publiku dočekale zračne akrobacije na obruču, alpinističkim užadima kao i vizualno i fizički impresivna točka Nikoline Komljenović na nitima svile. Splet ovih akcija praćen je 3D animacijama i glazbom, a ležernoj atmosferi pridonijela je radna postava prostora bez gledališta ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje učenika Umjetničke gimnazije iz Ljubljane: Intervju Z mANO / Pred-premijera 16*
Poseban pečat u viđenoj izvedbi ostavlja prepoznatljiva tradicija slovenskog plesnog kazališta – suodnos plesnog i scenskog pokreta, korištenje rekvizita, upotreba glasa i govora te snažna dramaturgija. Učenici predstavljenih generacija, u bliskoj suradnji i pod umjetničkim vodstvom pedagoga ostvarili su tematski i sadržajno objedinjeno djelo ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: If It Be Now – Fragments and Impressions of Hamlet, red. Arka Mukhopadhyay
Radionica i razgovor s Arkom bili su lijep uvod u predstavu i njegovog Hamleta. Izvedba ujedinjuje strukturu, preciznost i improvizaciju te ne teži postati simbolom, porukom, nego iskustvom, iskustvom krhkog čovjeka. U najavi piše da se predstava izvodi na engleskom (razumjela), bengalskom (čula) i nigdjezemskom (osjetila)
...pročitajte cijeli tekst...
-
Milan Tomášik & Co.: Silver Blue, autor Milan Tomášik (u Plesnom centru Ljubljana)
Piše: Sanja Petrovski
Svih četvero plesača su doista sjajni, tehnički precizni i duhoviti u svom tjelesnom izričaju, no posebno se istaknula Špela Vodeb, istovremeno krhka i snažna, otvorena uma i srca, kojima pridobiva publiku bez zadrške. Svi elementi predstave organski su isprepleteni i znalački osmišljeni. Preciznost, posvećenost i ogromno znanje izviru iz svakog segmenta ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Antic Teatre/Adriantic, Barcelona, Y porqué John Cage? (I zašto John Cage?), koncept Jorge Dutor i Guillem Mont de Palol ( u Zagrebačkom plesnom centru)
Piše: Iva Nerina Sibila
Od usmjerenog i discipliniranog početka predstave, izvođači polako grade svoje persone razvijajući duhovitost i toplinu, približavajući se sve više publici i noseći ju na kraju svakom svojom gestom i replikom. I zašto John Cage? nudi izuzetno kvalitetno, živo, pronicljivo i vješto razmatranje odnosa značenja i izvedbenosti kroz disciplinu i razigranost ...pročitajte cijeli tekst...
-
Johannes Härtl Company, München: Other World, kor. Johannes Härtl (Gostovanje u HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka)
Naslov Other World savršeno odgovara atmosferi koja je stvorena u izvedbi. Sedam plesača, koji se vide samo kroz maglu i dim, stoje u grupici, unisono prate ritam elektronske glazbe vrlo minimalnim pokretima nogu, a pomalo mehaničkim pokretima ruku i trupa stvaraju meditativno stanje. Izgledaju kao futurističko pleme koje izvodi ritualni ples ...pročitajte cijeli tekst...
-
Queer Zagreb Sezona: Re-discover Kazuo Ohno (About Kazuo Ohno, kor. Kazuo Ohno, Tatsumi Hijikata, red. Takao Kawaguchi i A Story of Lady O, kor. Mitsuyo Uesugi)
Kawaguchi se igra tako dobro da dječačka igra polako postaje ples, a ozbiljnost i dirljivost raste tijekom izvedbe Ohnovih plesova iz predstava Admiring La Argentina, My Mother i The Dead Sea. Između svakog plesnog broja, on se presvlači u improviziranoj garderobi u kutu scene. Njegova izvedba uživo uvjerljiva je, tužna, duhovita i magična ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kutija (Melankolija No.3., andante), autor Mitja Obed, Slovenija; Maldita Danza, Kolumbija: Súper Tejido Limbo, autori Walter Cobos i Jorge Bernal
Piše: Maja Đurinović
Súper Tejido Limbo je sjajna predstava koja se duhovito igra mitološkim motivima. Tu nije ključno razumjeti mitološku priču jer je predstava satkana od samih simbola koji izazivaju drage, tople bljeskove prepoznavanja odnosno prisjećanja na poimanje i traganje za ljudskim i osobnim mjestom u nedokučivoj tajni svemira
...pročitajte cijeli tekst...
-
Queer Zagreb Sezona 2015: I-Cure, autor Ivo Dimchev (u Zagrebačkom kazalištu mladih)
Piše: Jelena Mihelčić
Ivo Dimchev je prije svega osobit izvođač. Njegovo se umijeće sastoji u izvanrednoj kontroli glasa i pokreta koji je minimalističan, ali zasićen. On jednostavno vlada scenom pažljivo gradirajući svoj lik kroz velik broj uloga. Predstavom I-Cure Ivo Dimchev preispituje sebe samoga kao izvođača i autora na umjetničkom tržištu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: novaTanz, Köln, Njemačka, Otkucaj srca (HeartBeat), kor. Carmen Casagrande (u Zagrebačkom plesnom centru)
Piše: Jelena Mihelčić
Plesači izvode varijacije na temu povezanosti pokreta s otkucajima srca i disanjem, kretanja u skladu s dahom i prirodnim, unutarnjim pulsiranjem tijela. Mikrofon je tu kako bi se dah bolje čuo, a glazba kako bi dodatno podcrtala ritam. Koreografski dominiraju snažni trzaji iz abdomena i pelvisa koji vizualiziraju izravnu fizičku povezanost disanja s pokretom ...pročitajte cijeli tekst...
-
Lucid Interval, autorica: Tina Hofman (gostovanje u Zagrebačkom plesnom centru)
Piše: Iva Nerina Sibila
Tina Hofman izvođački je energična, precizna, vješta u izvođačkim tehnikama, otvorene i darežljive glumačke osobnosti. Lucid Interval zanimljiv je i zahtjevan rad, koji usmjeren na strukturu i vlastitu logiku, proizvodi izvođački trk kroz svoj pogon. Pitanje gubitka tako je doslovno odigrano i prepričano dok transfer prema gledateljima izmiče ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje u Zagrebačkom plesnom centru: HERmina, kor. Lara Bubić, Anja Rupnik, Kasija Vrbanac
Piše: Iva Nerina Sibila
Sve se događa u brzom tempu, odlučno u izvedbi i maštovito u razradi. U finalu se prostor potpuno otvori i nakon ispreplićuće, vrlo aktivne koreografije, plesačice se zavijaju u klupko. Režijski i koreografski HERmina je precizna i napeta, a izvođački, mlade su plesačice spremne, razigrane, predane, i u vidljivoj potrazi za vlastitim scenskim stavom ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: De Stilte Company, Breda, Nizozemska: Leteća krava (Flying Cow), kor. Jack Timmermans (gostovanje u Gradskom kazalištu Trešnja, Zagreb)
Opus De Stiltea poznat je, kažu, po višeslojnosti fabule i neverbalnom izrazu, a ta su obilježja bila jasno vidljiva i u izvedbi u Trešnji. Troje izvanredno spremnih plesača u šezdesetak je minuta predočavalo varijacije igre u troje ili, točnije rečeno, prijateljskog odnosa troje u kojem je, kako se u stvarnosti počesto potvrđuje, treći višak
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Ballet Preljocaj, Noći (Les Nuits), kor. Angelin Preljocaj (Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu)
Piše: Jelena Mihelčić
S obzirom da je predstava nastala u impresivnim koprodukcijskim uvjetima, financirana od Europske unije u okviru projekta Europski grad kulture 2013. Marseilles, pitanje je odgovara li ona aktualnoj europskoj politici prema svim zemljama iza svojih istočnih granica. Čim manje znamo, tim manje propitujemo
...pročitajte cijeli tekst...
-
Queer Zagreb Sezona: Večer s Judy, autor Raimund Hoghe, Zagrebačko kazalište mladih, 28. travnja 2014.
Piše: Katja Šimunić
Hoghe mijenja odjeću na sceni, odijeva se poput Judy Garland, transrodno ponire u svijet umjetnice. Rezultat je da u predstavi dokumentarno i realno a opet fikcionalno autentično, čujemo fizikalitet Judy Garland, njezin izvanredni gestualitet koji je amalgamirao u sebi pjesme i prožimao zaplesanošću cijelo njezino tijelo
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje plesne kompanije Step Afrika!, Washington, SAD, Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, 24. travnja 2014.
Piše: Katarina Žeravica
Članovi Step Afrike! od samog su početka nastupa pozvali i ohrabrivali osječku publiku da sudjeluje tijekom cijelog nastupa, bilo pljeskanjem u znak podrške bilo da i sami na svojim mjestima u gledalištu zaplešu, a sve s ciljem da se svi osjećaju slobodno i da ista energija obuhvati i scenu i gledalište, što je vrlo uspješno i postignuto
...pročitajte cijeli tekst...
-
Cédric Andrieux, autor Jérôme Bel
Piše: Jelena Mihelčić
Cédric Andrieux je na praznoj, očišćenoj sceni u radnoj odjeći, potpuno hladno i distancirano prepričava svoj plesački put, od prvih susreta s plesom do rada s različitim koreografima. Andrieux jednaku distanciranost komunicira svojim treniranim vitkim tijelom u kojem je itekako upisana Cunninghamovska antiemocionalna estetika
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Bitef teatar i Budva grad teatar, Božanstvena komedija, kor. Edward Clug (Europsko kazalište u ZKM-u)
Piše: Iva Nerina Sibila
Ideja o suvremenom svijetu kao prostoru praznine, opsesivne kompetitivnosti, opsjednutosti seksom, prostoru u kojem su ljudi otpad, relevantna je. No, da bi sve to zaista iskreno zaigralo i povuklo gledatelje, potrebno je mnogo više otvorenog istraživanja, a puno manje gotovih rješenja
...pročitajte cijeli tekst...
-
Jardin d´Europe, Cullberg Ballet, Circular Festival, MDT Stockholm, WorkSpace Bruxelles: War of Fictions, autori i koncept: Sidney Leoni & Luis Miguel Felix
Piše: Iva Nerina Sibila
War of Fictons precizan je i zanimljiv rad kojemu bi pravi odgovor bio teorijski esej o intenzitetu tjelesnosti, iscrpljivanju materijala te odnosu zvuka i svjetla unutar tjelesne izvedbe ili o transformaciji koju pojam koreografija prolazi na recentnoj izvedbenoj sceni. A unutar malog broja gledatelja, sigurno se našao priličan broj fanova takve propozicije i metode ...pročitajte cijeli tekst...
-
Bitef teatar, Beograd: Soneti, kor. Dunja Jocić, Dalija Aćin Thelander, Leo Mujić
Piše: Maja Đurinović
Koreografija Lea Mujića My mistress' eyes are nothing like the sun… najbliža je oblikovanju odnosno doživljaju kazališnog soneta. Poetski teatar koji komunicira s onima koji još uvijek jednostavno uživaju u simbolici geste i iznijansiranim efortima izrađenih tijela koja prenose stvaralačku i životnu strast. Uz Bacha i Ashen Ataljanc koja vlada prostorom i vremenom ...pročitajte cijeli tekst...
-
Riječke ljetne noći: Bitef Dance Company (project Bitef teatra i Grada teatra Budva), Otelo , kor. Maša Kolar, Zoran Marković, Hartera, 8. srpnja 2011.
Piše: Maja Đurinović
Predstava je izvedena je u jednom zamahu, prisutno, izražajno i angažirano. Odlična plesačka ekipa puna je mladenačke energije, i vrlo precizna u zahtjevnim sekvencama pokreta i plesnim rješenjima. Autorski rukopis Kolarove i Markovića poznat je, ali ne u kao ponavljanje nego kao nova kvaliteta plesanja u nas
...pročitajte cijeli tekst...
-
Uz gostovanja Yossija Berga i Odeda Grafa s predstavom Heroes te skupine Éve Duda s predstavom Lunatica u Zagrebačkom plesnom centru
Piše: Jelena Mihelčić
Yossi Berg i Oded Graf samo svojim tijelima grade tkivo predstave, a jedina im je pomoć u tom procesu glazba Davida Bowieja i pjesme iz šezdesetih. Pokret pršti mladenačkom, dječačkom energijom, na trenutke je deformiran i tako otežava kretanje neprirodnim kočenjem pojedinih dijelova tijela, a specifičnost je pri tom bogatstvo i ekspresivnost geste ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Ariston Proballet Sanremo, Italija, Queen the Ballet, kor. Marcello Algeri, red. Kelly Caldwell (u Istarskom narodnom kazalištu – Gradskom kazalištu Pula)
Devetoro vrsnih plesača itekako su pokazali i dokazali svoje umijeće kombinirajući klasičan balet i suvremen ples. Glazba je, dakako, u prvom planu. Hitovi grupe Queen ono su što diže predstavu i od publike mami spontani pljesak, a lajtmotiv predstave definitivno je We Will Rock You. Izvedba Queen the Ballet priuštila je Puljanima noć punu energije, radosti i snage ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: M. - Solo za tri uma (Dijalozi s Marcelom Proustom), kor. Miloš Sofrenović (u Zagrebačkom plesnom centru)
Piše: Jelena Mihelčić
Čestim repeticijama ključnih pokreta autor se suočava s njihovom efemernošću, dok sadržajem spomenute tekstualne podloge dotiče neke univerzalne teme poput odnosa tijela i duše, odnosa prema boli i smrti. Predstava, osim što ispituje osobnu memoriju autora, postavlja pitanja i o plesu kao mediju koji postoji samo u trenutku izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Dame de Pic, Bruxelles, Belgija, Humus vertebra, kor. Karine Ponties, Zagrebački plesni centar, 25. i 26. siječnja 2011.
Piše: Mirna Rončević
Maštovite transformacije počivaju na kontinuiranom egzistiranju između elevacije i gravitacijske prikovanosti, kao težnji ka sigurnosti (superiornosti) i neminovne nesigurnosti. To je ostvareno osobito kroz borbu izvođača s ravnotežom i elemente akrobatike koji vješto uvlače publiku u osjet krhke granice sigurnosti
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Compañía de Teatro y Danza El Tinglao, In-Grave, kor. Ángel Negro, Zagrebački plesni centar
Piše: Jelena Mihelčić
Premda nije riječ o velikoj produkciji predstava In-Grave još je jedan podsjetnik kako je svako tijelo potencijalno plesno tijelo, ili još važnije, kako je svaka osoba dio zajednice, bez obzira na nedostatke, a u njemu je ravnopravnost uvijek moguća i nužna, samo je ponekad potrebno promijeniti perspektivu kako bismo toga postali svjesni
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Batsheva Dance Company, Tel Aviv, Izrael, Project 5, kor. Ohad Naharin
Piše: Maja Đurinović
Preko Tjedna suvremenog plesa upoznali smo više odličnih skupina ali se drži da je Batsheva u svakom pogledu vrh te jake piramide izraelske plesne scene. I teško da je bilo razočarane publike, iako je Project 5 Ohada Naharina manje, komorno djelo za pet plesačica, koreografski kolaž složen od četiri rada nastala u rasponu od dvadesetak godina ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Malo pozorište Duško Radović, Beograd, Srbija, Knjiga lutanja, autorica i koreografkinja: Dalija Aćin
Piše: Maja Đurinović
Knjiga lutanja odlično je vođena plesna igraonica za djecu, u kojoj je najveće umijeće, održati kontrolu jer, s jedne strane djecu opustiti i uvući u igru i obavljanje zadataka (kao što su puzanje, pljeskanje po tijelu i slično) a s druge ih vratiti u publiku, smiriti da čuju gdje je stala priča. Izvođači se hrabro i simpatično nose sa situacijom u kojoj nema predaha ...pročitajte cijeli tekst...
-
Forum za Novi Ples Baleta Srpskog narodnog pozorišta Novi Sad: Jezik zidova, koreografija i režija Guy Weizman i Roni Haver; gostovanje u HNK Osijek 23. rujna 2010.
Predstava traži publiku koja je spremna promišljati, biti angažirana, nipošto pasivna. Energija tijela, živost i igrivost mladih plesačica uvukla nas je u svijet zidova koji su odlučili progovoriti, ponuditi dijeliće tajni, fobija, nadanja i očekivanja mladih žena i učinila nas njihovim svjedocima i sudionicima, te nipošto nismo mogli ostati ravnodušni ...pročitajte cijeli tekst...
-
10. Osječko ljeto kulture: Compagnie Linga, Théâtre de l'Octogone Lausanne, Švicarska, no.thing, koncept i koreografija: Katarzyna Gdaniec i Marco Cantalupo
Savršeno uigrani, pouzdani, svaki pokret/zadatak, iako možda poneki naoko djeluje da je plod trenutnog raspoloženja plesača, zapravo je vrlo pomno proučen i izrađen. Rukopis koji je istovremeno nježan i snažan (kao takav karakterističan za ovu plesnu družinu), pun je ritma i energije
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kapital, kor. Tina Dobaj Eder i Gregor Kamnikar, produkcija Flota, Murska Sobota, gostovanje u Zagrebačkom plesnom centru
Piše: Iva Nerina Sibila
Razina plesne izvedbe izuzetno je visoka; Tina Dobaj Eder plesačica je eksplozivnog i bogatog nastupa, a Gregor Kamnikar upečatljiv je i snažan plesač. Koreografski je jasno da svaki od autora unosi u izvedbu vlastiti tjelopis, vlastitu dinamiku i osobnost, koja se ujedinjuje u prostoru zajedničke ideje
...pročitajte cijeli tekst...
-
Compagnia Wee, Norveška: And I Just Stood There, Watching The Sky And The People Below’, kor. Francesco Scavetta
Piše: Iva Nerina Sibila
Preciznost Scavettinog scenskog multi-teksta najzanimljivije je pratiti u samoj koreografiji. Naizgled ležeran pokret, s bacanjima, trzajima tijela i posrtanjima razvija se u zahtjevne kratke plesne fraze. Unatoč estetici urbane psihodelije, koreografija je anatomski promišljena, dinamički dovršena i izvedena s pažnjom primjerenom izvježbavanju u dvorani ...pročitajte cijeli tekst...
-
Regionalni Kreativni Atelje Jožef Nađ, Kanjiža: Dužina 100 igala, koreograf Jožef Nađ
Piše: Maja Đurinović
U silno upečatljivom dijelu predstave, nastaje čudesan stvaralački kaos neke neobične umjetničke kolonije: svi glumci nešto zdušno rade, u naizmjeničnoj kombinaciji brzih, energičnih sekvenci i stiliziranih radnji, a svi muzičari ih prate silnim, angažiranim zvukom. Teško je, nakon samo jednog gledanja, shvatiti tko koga prati, a i ne radi se o shvaćanju ...pročitajte cijeli tekst...
-
Aerowaves: Perro, autor Daniel Abreu
Piše: Jelena Mihelčić
Perro (Pas) je djelo mimski vrlo ekspresivnog i preciznog te plesački fluidnog i kompaktnog izvođača i autora Daniela Abreua. Radi se o solu od nekoliko dijelova s ne uvijek jasno razrađenom namjerom, pri čemu se autor nije potrudio međusobno ih dramaturški jasnije povezati i neke dijelove koreografski pročistiti, no među njima ima i zanimljivih trenutaka ...pročitajte cijeli tekst...
-
EnKnap Group, Ljubljana: Cut Out, red. Bojan Jablanovec; Sky, kor. Simon Sandroni, gostovanje u HKK Zadar
Piše: Mario Županović
Ako je Cut Out označen autonegacijom i redukcijom onda je Sky označeno autoafirmacijom grupe i grupnog rada. EnKnap Group bez poteškoća može izvesti kvalitetno djelo suvremenog plesa i upustiti se u eksperimentiranje s kazališnom formom i naličjem izvedbe pod palicom promišljenog autora. Na zadovoljstvo gledatelja
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kibbutz Contemporary Dance Company: Ekodoom, HNK u Zagrebu, 11. svibnja 2008.
Piše: Maja Đurinović
Sigurno nismo mogli prepoznati sva značenja slika koje su se dinamično mijenjale slažući angažirani kolaž, a možda i nisu sve najjasnije postavljene, tek očito je mehaničkoj masi suprotstavljen lik Pokahontas, ženstvene, ponosne crnke, same Prirode, željene i podatne, ali i napadane i iskorištene
...pročitajte cijeli tekst...